20 december 2012

Inget stipendium - men mest gillade projekt

Tyvärr meddelade Weleda idag att deras stipendium för hållbarhet om 20.000 kr inte gick till Futebol dá forca. Juryn valde att tilldela projektet Food for Thought stipendiet, därför att "Food for Thought arbetar på ett spännande sätt med att skapa arbetstillfällen för utrikesfödda kvinnor genom att ta till vara på deras matlagningskompetens". Jag har faktiskt provat Food for Thought en gång när de fortfarande var i uppstartsfasen, så jag hoppas att de kan ta projektet steget längre nu med Weledastipendiet. 

Dock är det såklart väldigt tråkigt för oss att vi inte kan planera för 20.000 kr mer nästa år, vilket nästan hade räckt till Futebol dá forca i en hel provins. 

Även om juryn inte höll med er, så vill jag ändå tacka er tusentals människor som gick in och röstade på Futebol dá forca. Även om vi inte tog hem stipendiet, slutade vi på första plats som det mest gillade projektet. Över tusen personer gick in och gillade vår ansökan! Vid ansökan kvalade vi direkt in på 14:onde plats - men redan fyra dagar senare var vi på första plats! Jag blir rörd av att veta att jag har ett sådant stöd. Och i längden är det så mycket mer värt än pengar att det finns så många personer som gillar och stödjer det vi gör, som motiverar mig så att jag kan motivera Sarita och alla våra 171 fantastiska volontära tränare så att de i sin tur kan motivera alla ca 3800 tjejer som deltar i Futebol dá forca. 

Så tusen och åter tusen tack till alla ni som röstade på Futebol dá forca! Med ert stöd bakom oss så kommer vi nå långt ändå, oavsett stipendier och jurybeslut - återigen, tack!